Case Study: Animacja 3D 360 VR dla VAN GOGH Multi-Sensory Exhibition
Dla organizatora multisensorycznej wystawy największych dzieł Vincenta Van Gogha stworzyliśmy unikalną animację 3D 360 VR, która pozwala dosłownie zanurzyć się w świecie sztuki. Naszym celem było połączenie technologii z malarskim dziedzictwem Van Gogha, aby widzowie mogli doświadczyć jego dzieł w zupełnie nowy, immersyjny sposób.
Opis projektu
Animacja dla VAN GOGH Multi-Sensory Exhibition to przykład udanej fuzji sztuki i technologii, która tworzy nowe możliwości interakcji ze sztuką. Projekt obejmował stworzenie pełnego doświadczenia VR opartego na ośmiu najbardziej ikonicznych obrazach Van Gogha:
- Gwiaździsta noc
- Gwiaździsta noc nad Rodanem
- Taras kawiarni nocą
- Nocna kawiarnia
- Sypialnia Van Gogha w Arles
- Słoneczniki
- Pole pszenicy
- Irysy
Każdy z obrazów został cyfrowo odtworzony w trójwymiarowej przestrzeni, a następnie połączony w jedną płynną narrację. Scenariusz animacji opracowaliśmy autorsko, dbając o to, aby historia harmonijnie przechodziła między dziełami, oddając zarówno emocje, jak i symbolikę zawartą w obrazach.
Proces twórczy
Realizacja obejmowała wszystkie etapy produkcji animacji:
- Scenariusz
- Przygotowanie koncepcji narracyjnej w oparciu o tematy przewodnie malarstwa Van Gogha.
- Modelowanie 3D i teksturowanie
- Każdy kadr i tekstura zostały przez nas odmalowane, aby oddać charakterystyczne pociągnięcia pędzla artysty.
- Animacja
- Ruch w przestrzeni VR został zaprojektowany w sposób umożliwiający widzowi swobodne eksplorowanie każdego obrazu.
- Postprodukcja i optymalizacja
- Finalny materiał został zoptymalizowany pod kątem płynności i jakości w środowisku VR.
Wyzwania
- Przeniesienie unikalnej faktury malarskiej Van Gogha na medium cyfrowe.
- Połączenie ośmiu różnych dzieł w spójną narrację.
- Optymalizacja animacji 360 VR przy zachowaniu wysokiej jakości szczegółów.
Rezultat
Efektem naszej pracy jest w pełni immersyjna animacja 3D 360 VR, która pozwala widzom „wejść” w świat obrazów Van Gogha i doświadczyć ich w zupełnie nowy sposób. Projekt spotkał się z entuzjastycznym odbiorem zarówno ze strony organizatora, jak i uczestników wystawy. Nasza praca udowodniła, że nowoczesna technologia może być doskonałym narzędziem do popularyzacji sztuki.