Kampania outdoorowa dla marki z portfolio Pracuj.pl
Dryg.pl to należący do Grupy Pracuj.pl serwis z ogłoszeniami o pracę dla fachowców i pracowników fizycznych. Marka istniała od czerwca 2021 i po ogólnopolskim debiucie postanowiła skupić swoje działania na rynku trójmiejskim.
Na początku 2022 roku Dryg.pl powierzył naszej agencji zaprojektowanie kampanii promocyjnej na terenie Trójmiasta. Byliśmy odpowiedzialni za wszystkie działania offline’owe, a cel był ambitny – wzrost ruchu o min. 300%. Osiągnęliśmy go.
Dwa flighty kampanii
Przeprowadziliśmy dwa flighty kampanii. W pierwszym z nich, działania skierowane były dwóch grup docelowych: do pracowników oraz pracodawców. W przypadku komunikacji do tej pierwszej grupy zaprojektowaliśmy key visual w 10 wariantach, dostosowanych pod persony. W kampanii skierowanej do pracodawców formaty reklamowe bazowały na zorganizowanej przez nas sesji fotograficznej z udziałem trójmiejskich pracodawców, ogłaszających się na dryg.pl.
W drugim flight’cie kampanii Flight ciężar komunikacyjny został położony na promocję nowej wersji aplikacji mobilnej i jej kluczowych funkcjonalnościach. Media wielkoformatowe, które dominowały w tym flighcie, pozwoliły na połączenie świata online z offline – wielkoformatowe siatki wtopiliśmy w topografię miasta.
Przygotowaliśmy ponad 200 reformatów do dwóch flightów kampanii.
Dobór mediów
Zarekomendowany przez nas mediplan uwzględniał mix mediów pozwalający jak najlepiej dotrzeć do grupy docelowej:
- OOH – mix citylightów, billboardów i reklam na przystankach komunikacji miejskiej uwzględniał placementy dobrane indywidualnie pod persony z grupy docelowej. Key visual skierowany do pracowników branży gastronomicznej i call center został zaplanowany do ekspozycji na przystankach komunikacji miejskiej blisko centrum miasta oraz przy uczelniach, a kreacje przedstawiające stoczniowca – w okolicach trójmiejskich stoczni.
- radio – wytypowaliśmy trójmiejskie oraz lokale oddziały krajowych radiostacji, stworzyliśmy scenariusz spotu radiowego oraz koordynowaliśmy jego nagranie: https://www.youtube.com/watch?v=Rs52fcryTB4
- komunikacja miejska – ze względu na specyfikę grupy docelowej, część placementów reklamowych została ulokowana w i na środkach komunikacji miejskiej: w formie oklejeń autobusów, w wagonach kolejki SKM, na ekranach LCD w tramwajach.
Mural w gdańskim Wrzeszczu
W ramach kampanii koordynowaliśmy wykonanie muralu na jednej z kamienic, łączącego świat online z offline – ściana jednej z gdańskich kamienic zamieniła się w mapę najbliższej okolicy z oznaczonymi potencjalnymi miejscami pracy. Kod QR, który był integralną częścią muralu, miał zachęcać przechodniów do zainstalowania nowej wersji aplikacji dryg.pl.
Do zadań naszej agencji należało: zaprojektowanie muralu, zakup mediów, koordynacja wykonania muralu przez wyspecjalizowaną ekipę, zgodnie z naszym projektem.
Wideo z tworzenia muralu:
Konkurs “Masz dryg? Wygraj fach”
Kampania promująca dryg.pl zakładała zorganizowanie konkursu, w którym do wygrania były kursy szkolenia umożliwiające zdobycie fachu. Do zadań naszej agencji należało: stworzenie regulaminu, zaprojektowanie i wdrożenie LP informacyjnego, obsługa konkursu (przyjmowanie zgłoszeń, moderacja w social media, wyłonienie zwycięzców) oraz koordynacja szkoleń, które stanowiły nagrodę w konkursie.
Wisienką na torcie była sesja fotograficzna z przebiegu szkoleń oraz wideo reportażowego z tych wydarzeń.
Link do wideo:
Materiały dodatkowe
Nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie wzbogacili materiałów promocyjnych o animacje. W ramach prac nad kampanią dla dryg.pl przygotowaliśmy cykl wideo skierowanych do dwóch grup docelowych: kandydatów oraz pracodawców. Animacje te były wykorzystywane kampanii digitalowej realizowanej in house’owo przez klienta oraz w kampanii OOH – w komunikacji miejskiej.
W ramach działań uzupełniających, mających na celu wzmocnienie wizerunku dryg.pl podczas targów pracy, podjęliśmy się realizacji projektów związanych z produkcją różnorodnych materiałów promocyjnych. Zajęliśmy się zaprojektowaniem grafik na koszulki, ulotki, roll-upy i naklejki, a także nadzorowaliśmy ich produkcję i zakup. A gdy pojawiła się taka potrzeba – zorganizowaliśmy produkcję 1 000 ciastek, w obrandowanych opakowaniach. W ciągu zaledwie kilku dni roboczych.