• en
  • Kompleksowa obsługa marketingowa dla systemu FALA 

    W JAMEL specjalizujemy się w kompleksowym świadczeniu usług marketingowych – od badań rynku, poprzez strategię i kreację, aż po efektywną realizację i analizę wyników. Dzięki zintegrowanym działaniom jesteśmy w stanie zapewnić naszym klientom kompleksową obsługę na każdym etapie kampanii.

    To właśnie wszechstronne podejście pozwoliło nam na skuteczne przygotowanie i przeprowadzenie kampanii medialnej o charakterze informacyjno-promocyjnym systemu FALA, czyli nowatorskiego rozwiązania w sektorze komunikacji publicznej na obszarze województwa pomorskiego.

    Prace nad projektem rozpoczęliśmy od stworzenia spójnej strategii komunikacji, której głównym celem było przekształcenie formalnego języka urzędniczego w przystępny i zrozumiały przekaz dla szerokiej publiczności. Skrupulatnie zaplanowaliśmy linie komunikacyjne i opracowaliśmy szczegółowy media plan, który obejmował zarówno działania online, jak i offline, aby maksymalnie zwiększyć zasięg i skuteczność naszych działań.

    Media, w których przeprowadzona została  kampania FALI można podzielić na cztery grupy:

    W zakresie zarządzania profilami społecznościowymi, nasze działania skupiały się głównie wokół Facebooka i polegały m.in. na regularnej publikacji angażujących treści, przygotowywaniu oraz planowaniu postów, sprawnym odpowiadaniu na komentarze, wyjaśnianiu wątpliwości użytkowników i szybkim reagowaniu na pojawiające się fake newsy. Wszystko po to, aby zbudować silną i zaangażowaną społeczność wokół systemu FALA. Wsparciem dla tych działań było tworzenie spójnych i atrakcyjnych wizualnie grafik, które były dostosowane do specyfiki każdej platformy, aby możliwie mocno wyróżnić nasze komunikaty i budować rozpoznawalność marki.

    Kolejnym działaniem w obszarze social mediów było obrandowanie kanału FALA na YouTube, w tym zaprojektowanie spójnej grafiki kanału oraz publikacja animacji i filmów edukacyjnych. Dzięki temu kanał stał się kompleksowym źródłem informacji o systemie, przystępnym dla każdego użytkownika.

    W międzyczasie uruchomiliśmy zintegrowane kampanie reklamowe na Google i Facebooku. Dzięki ciągłej optymalizacji, dotarliśmy do szerokiego grona odbiorców, zwiększając świadomość mieszkańców Pomorza na temat FALA jeszcze przed startem systemu. Wykorzystaliśmy zaawansowane narzędzia targetowania, aby dotrzeć do konkretnych grup demograficznych i osób o określonych zainteresowaniach.

    Biorąc pod uwagę starszych użytkowników komunikacji publicznej podjęliśmy również kroki w obrębie mediów tradycyjnych i lokalnych portali internetowych. Zdecydowaliśmy się na umieszczenie reklam w gazetach codziennych, takich jak „Dziennik Bałtycki” oraz „Fakt”, które cieszą się wysokim wskaźnikiem czytelnictwa w regionie oraz tygodniku „Zawsze Pomorze”, który idealnie wpisał się w nasz cel dotarcia do mieszkańców województwa pomorskiego. Komplet działań dopełniła promocja w aplikacji do planowania podróży „jakdojade.pl”. To strategiczne posunięcie pozwoliło nam skutecznie dotrzeć do osób aktywnie korzystających z komunikacji miejskiej i zainteresowanych nowymi rozwiązaniami w zakresie mobilności.

    Przygotowywaliśmy miesięczne szczegółowe raporty z naszych działań, dostarczając klientowi pełny obraz efektywności i zasięgu prowadzonej kampanii marketingowej. Po przeprowadzonej kampanii przedstawiliśmy raport końcowy (egzemplarze drukowane dzienników i tygodników oraz raporty poemisyjne).

    Przy wykorzystaniu narzędzi analitycznych GA4 monitorowaliśmy wyniki kampanii online i dostarczaliśmy precyzyjnych danych, jednocześnie dopasowując kolejne działania promocyjne.

    Autorka

    Karolina Marciniak

    Zobacz wszystkie wpisy Autorki

    Zobacz więcej wpisów

    Skontaktuj się z nami

      Tę stronę chroni rozwiązanie reCAPTCHA. Obowiązuje Polityka Prywatności oraz Regulamin Google.