Miasto Gdańsk
W JAMEL wierzymy, że lokalność równa się sprawczość, dlatego miejskie inicjatywy zajmują w naszym sercu specjalne miejsce. Od kilku lat współtworzymy wizerunek Miasta Gdańsk – miejsca, które nieustannie demonstruje swoją otwartość na zmiany i ludzi. Skupiamy się na tworzeniu wizualnych narracji – od projektowania plakatów i citylightów, poprzez animacje i naklejki na autobusy, aż po…
W każdej kreacji dążymy do tego, by naszą kreatywność zespolić z ważnym społecznie przesłaniem. Kreujemy projekty, które nie tylko przyciągają wzrok, ale i inspirują serca mieszkańców, przypominając o wartościach takich jak równość, tolerancja i otwartość.
Jedną z kluczowych realizacji była kompleksowa obsługa graficzna dla kampanii „Gdańskie Szlaki Pamięci”. Naszym zadaniem było opracowanie logo oraz kompletu pinów dla czterech szlaków historycznych Gdańska: Szlak Gdańskiej Polonii, Szlak Żołnierski, Szlak Martyrologii i Szlak Żołnierzy Podziemia Antykomunistycznego. Stworzyliśmy Key Visual łączący w sobie barwy miasta z symboliką pamięci, które były zaprojektowane pod interaktywną mapę online dla gdańszczanek i gdańszczan oraz turystów, którzy – odpoczywając w Gdańsku – zechcą lepiej poznać historię miasta i Pomorza. Ta realizacja jest świadectwem, jak design może przyczynić się do edukacji i pielęgnowania lokalnej historii.
W ramach promowania ekologii w Gdańsku, podjęliśmy się stworzenia spójnej oprawy graficznej dla kampanii informacyjnej o szkodliwości starych pieców, tzw. kopciuchów. Głównym celem było zwiększenie świadomości mieszkańców o konieczności wymiany przestarzałych urządzeń na nowoczesne, ekologiczne rozwiązania, przyczyniając się tym samym do poprawy jakości życia w mieście. Prace kreatywne rozpoczęliśmy od stworzenia moodboardów, które pomogły wypracować finalny Key Visual projektu. W efekcie naszych prac powstał szereg formatów, między innymi plakaty, ulotki, teczki i czteroczęściowa seria animacji w technice kolażu do pojazdów komunikacji miejskiej.
Kiedy nadeszła wiosna, nasza agencja dosłownie rozkwitła pomysłami, aby zaprojektować Key Visual konkursu na najpiękniejszy ogródek w Gdańsku. Inspirując się barwami miasta oraz wiosenną aurą, stworzyliśmy ilustrację, która stała się motywem przewodnim całego wydarzenia. Wyzwaniem było zaprojektowanie dużej liczby formatów na różne nośniki, od banerów digital poprzez projekty do druku aż po animację do pojazdów komunikacji miejskiej.